Створення профільних класів в старшій школі спрямоване, перш за все на те, щоб якомога правильніше спрямувати школярів в майбутню професію. Вказати учневі правильний освітній шлях та зорієнтувати на усвідомлений і відповідальний вибір свого майбутнього.
Що ж таке профільна освіта?
Профільною освітою в Україні вважається вид диференційованого навчання. Завдяки йому створюються умови для підготовки старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення, з урахуванням інтересів, здібностей та особистісних якостей учнів. Профільне навчання потрібне для школярів, які виявляють підвищений інтерес до окремих предметів, для забезпечення адаптації дитини в суспільстві та підготовки до самостійного життя, виховання відповідальності у прийнятті рішень. На визначення профілю впливає багато різноманітних факторів. Враховуються не лише інтереси школярів та їх батьків, а також кадрові, матеріально-технічні, інформаційні ресурси школи. Крім того, важливу роль в цьому процесі відіграє ринок праці.
Крім профільної, в школі існує ще допрофільна освіта. Допрофільне навчання здійснюється у вигляді факультативів, предметних гуртків, наукових шкільних товариств учнів, Малої академії, предметних олімпіад тощо. Крім того, існує таке поняття, як курси за вибором. Вони доповнюють шкільні навчальні предмети, знайомлять учнів із світом сучасних професій, вчать оцінювати свої можливості. Все це дає змогу глибокого вивчення окремих предметів, їх може бути декілька.
За якими напрямами створюються профільні класи?
Профільне навчання здійснюється за основними напрямами і напрямками. Напрями поділяються на: суспільно-гуманітарний, філологічний, художньо-естетичний, природничо-математичний, технологічний, спортивний. В свою чергу, напрями розбиваються на різноманітні навчальні профільні напрямки.
Більш детальніше: Наказ МОН 854 від 11.09.09р
Як формуються профільні класи?
Формування профільних класів відбувається завдяки спільній роботі педагогів та шкільних психологів. На допомогу їм приходять незалежні профорієнтаційні центри, з новими сучасними методами та підходами у профорієнтації. Такі центри визначають професійні інтереси, здібності та особистісні якості школярів за допомогою комп’ютерних тестувань та індивідуальних консультацій. Всі ці заходи сприяють створенню однорідних за підготовленістю та інтересами мікроколективів (класів, груп). Фінансування профільного навчання здійснюється переважно за рахунок держави та кооперації державних, громадських і приватних коштів.