Запровадження сучасних моделей організації навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами потребує не лише спеціальної організації матеріального середовища, а й підготовки психолого-педагогічного персоналу. Висвітлені особливості дітей різних нозологій допоможуть вдосконалити процес навчання.
Діти з особливими освітніми потребами – це дуже неоднорідна група дітей, яких об’єднує те, що вони потребують спеціально створених умов для засвоєння соціокультурного досвіду.
Педагог загальноосвітнього навчального закладу повинен на належному рівні уявляти сильні і слабкі сторони дитини, добре орієнтуватись у специфіці психомоторного розвитку, розуміти структуру його основного порушення. Дуже важливо, щоб педагог у всіх, навіть у найскладніших випадках, міг виявити у дитини збережені функції або передумови для їх формування.
Здійснюючи навчання таких дітей, педагог загальноосвітнього навчального закладу повинен враховувати наступне:
1. Особлива дитина – це варіант розвитку людини. З огляду на це, будуть діяти загальні педагогічні умови, які характерні для всього процесу навчання та виховання.
2. Виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами орієнтується на загальні освітні норми і вимоги.
3. Специфіка педагогічної дії спирається на індивідуальні можливості, соціальні умови з метою реального покращання якості життя.
Отже, навчання дітей з особливостями у розвитку є складним процесом, який вимагає від педагогів загальноосвітніх навчальних закладів багато терпіння, душевної доброти, спостережливості і певного кола знань про особливості та можливості дитини.
Особливості роботи з дітьми, які мають затримку психічного розвитку
Особливості навчання дітей з розумовою відсталістю
Особливості навчання дітей з порушенням зору
Особливості навчання дітей з порушенням слуху
Особливості організації навчання дітей з дитячим церебральним паралічем
Особливості організації навчання дітей з порушенням мовлення
Особливості організації навчання дітей з порушенням емоційно-вольової сфери
Поради для вчителів початкової школи, які працюють з дітьми з особливими потребами