Формування онлайн-часу дитини таким чином, щоб це не зашкодило ні фізичному, ні психологічному здоров’ю дитини – важливе правило для батьків та педагогічних працівників. МОН та Stop_sexтинг рекомендують основні правила.
Для вчителів:
☑ Правила. Створіть в класі власні правила щодо користування гаджетами під час уроків. Наприклад, налаштуйте разом з усіма учнями екранний час на смартфонах на період проведення уроку чи на початку заняття всі разом встановіть режим “польоту”, щоб ніякі сповіщення не відволікали від освітнього процесу;
☑ Безпека. Нагадуйте дітям про правила безпеки – краще зупинитися і відправити повідомлення, ніж робити це під час руху. Оскільки є небезпека отримати фізичні пошкодження, наприклад, зіштовхнувшись з кимось у шкільному коридорі;
☑ Допомога. Нагадуйте, що ви готові допомогти учням, якщо вони раптом стали учасником небажаної комунікації. Наприклад, коли їх хтось шантажує в мережі чи ображає.
Для батьків:
☑ Рух. Домовтесь з дитиною, що після певного часу, наприклад, півгодини, як вона сидить за комп’ютером чи користується гаджетом, слід порухатись. Наприклад, потанцювати під улюблену пісню чи зробити коротку розминку.
☑ Спільний час. Домовтесь про дні та години, які ви будете проводити разом без застосування гаджетів у цей час.
☑ Здоровий сон. Введіть вдома правило, щоб гаджети знаходились віддалено від дитини під час сну.
☑ Підтримка. Зауважте, що ви завжди будьте на стороні дитини, щоб не трапилось в житті чи в мережі онлайн. Обговорюйте ті чи інші дії, з якими зіштовхнулася дитина в онлайн-просторі.
Важливо не забороняти дитині, а говорити про онлайн-простір. Показувати власний приклад, як зі сторони батьків, так і зі сторони педагогів щодо використання гаджетів та Інтернету. Наприклад, разом грати в онлайн-ігри та дотримуватися створених правил тощо. |