Адаптація - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.
12 грудня було проведено психолого - педагогічний консиліум «Адаптація першокласників, п’ятикласників до умов навчання в початковій та основній школі» .
Учасниками консиліуму стали адміністрація школи, практичний психолог, класоводи, класні керівники 5-х класів, медична сестра, учителі-предметники, бібліотекар .
Учасників консиліуму об’єднала спільна мета - вибудувати спільну систему заходів оптимізації освітнього процесу в 1-х та 5 – х класах, визначити основні проблеми, що виникають в роботі з учнями та шляхи подолання труднощів періоду адаптації учнів у перших та п’ятих класах до навчання в основній школі.
Розпочинаючи консиліум, заступник директора з навчально-виховної роботи Бондаренко Т.І. проаналізувала діагностично – підготовчий етап , поінформувала учасників з особливостями адаптації до навчання в початковій та основній школі, узагальненими результатами анкетування учнів. Практичний психолог Донченко Ю.В. повідомила учасників консиліуму про результати вивчення адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі. В ході діагностичної роботи було визначено рівень соціально-ситуативної тривожності учнів, рівень пізнавальної активності учнів, самооцінки, соціально-психологічної адаптації, мотиви навчальної діяльності. Класні керівники та учителі-предметники отримали поради за результатами діагностики.
У процесі роботи відбувся обмін досвідом та було вироблено спільні рекомендації, які дозволять учням адаптуватися до навчального навантаження, до нових вимог учителів.
По закінченню консиліуму вителі-предметники спільно з адміністрацією, практичним психологом, класними керівниками створили алгоритм, який сприяв би усуненню труднощів в навчальній діяльності вчитель-учень.
|